La Vall de Gallinera celebra la Festa de la Cirera el 13 de juny
21 maig 2026
La programació de la XXIII Festa de la Cirera és extensa i variada, dissenyada perquè tant locals com a visitants gaudeixin de la cultura, la gastronomia i l'entorn natural de la Vall de Gallinera.
09:00 h Excursió des de la Carroja fins a Alpatró, amb una durada de 1 hora i 30 minuts i dificultat baixa.
Entre les 10.00 h i les 13.00 h, es realitzaran visites guiades a la Cooperativa de Cireres Muntanya d’Alacant per conèixer el cultiu de la cirera i la Indicació Geogràfica Protegida (IGP). S'oferirà servei de bus a la Cooperativa entre les 11.00 h i les 14.00 h.
De 10.00 h a 19.00 h estarà oberta la Fira de la Terra, amb productes artesanals i de quilòmetre zero.
10:00 h la Batukada Benibatuka de la Vall de Gallinera animarà els carrers amb una cercavila.
El Museu Etnològic l’Almàssera dels Moltó obrirà les portes de 10:00 h a 14:30 h i de 16:00 h a 18:30 h.
Els més menuts podran gaudir de jocs infantils populars i un taller de ceràmica de 10.30 h a 14.00 h i de 16.00 h a 18.30 h.
11:30 h el Centre Parroquial acollirà la presentació del llibre Cal que florisquin mil margarides. De l’ecologisme a l’ecologia política al País Valencià. De la reivindicació al govern, amb Carles Arnal, Doctor en Biologia i membre d'Acció Ecologista AGRÓ.
12:00 h Partida de pilota del Club de Pilota Vicent Alminyana de la Vall de Gallinera al carrer La Pilota.
12:30 h Actuació de Blue Guano.
14:30 h Dinar popular al Centre Social Joan Pellicer. El tiquet, amb un preu de 12€, inclou picadeta, paella, postres i una beguda. La venda de tiquets estarà disponible fins al 10 de juny o fins a esgotar existències, sense possibilitat de reserva, a Tenda Carmen d'Alpatró, Forn Alfonso de Benissivà i Cafetí de Pego.
16.30 h el pati de les escoles serà l'escenari del teatre infantil Els tres pèls d'or del diable.
16:30 h el Restaurant L’Almàssera de Margarida oferirà un showcooking de cirera.
17:15 h l'historiador Vicent Puig guiarà la Ruta Urbana d'Alpatró Pels carrers de la memòria, amb eixida des de la Plaça de l'Església.
17:45 h Concurs Internacional de Llançament de pinyol de cirera, amb inscripcions a la parada de turisme de Pego i les Valls.
21:30 h Sopar popular al Centre Social Joan Pellicer. El tiquet, amb un preu de 12 €, inclou una beguda, picadeta, pa farcit i postres. La venda seguirà les mateixes condicions que la del menjar.
23:30 h Actuació de S. A For Dixieland, T – Rock Band i Dj Gascó al Centre Social Joan Pellicer.
Aparcaments i transport
No es podrà aparcar al nucli d'Alpatró. S'habilitarà un aparcament especial de grans dimensions a la recta entre Benirrama i Benialí.
Es prega als visitants que aparquen a altres nuclis urbans o en aquest aparcament especial i que utilitzen el servei d'autobusos gratuïts que ofereix l'Ajuntament. Aquest servei recorrerà la Vall de Gallinera entre les 10.00 h i les 18.45 h, des de l'aparcament especial fins a Benissili. A causa d'obres a Benirrama, l'autobús no farà parada en aquest nucli, i els veïns hauran de fer servir l'aparcament especial i l'autobús.
Documentos
Info (1,51 MB)